Szkolny Wolontariat
od prawej str. przez kawiarenkę To Lubię).
VI OGÓLNOPOLSKI KONKURS
SAVOIR-VIVRE NA CO DZIEŃ
Szkolny organizator konkursu,
p. Marta Gołaszewska,
zaprasza do wzięcia udziału w konkursie.
Zgłoszenia są przyjmowane do 26.02.2020r.
koszt 8 zł/ucznia.
Szkolny etap odbędzie się 20 marca.
Wyniki: 30.04.2020 r.
Będzie to test wielokrotnego wyboru plus odpowiedź na krótkie pytanie otwarte.
Materiały konkursowe znajdują się na
www.poprawnapolszczyzna.pl,
w dowolnym poradniku na temat
manier/savoir-vivre’u;
polecane są publikacje
prof. Małgorzaty Marcjanik.
Zapraszam!
Uczniowie klas 2a, 1b i 1c uczestniczą w tegorocznej edycji projektu "Szkolne krajobrazy" Stowarzyszenia "Z Siedzibą w Warszawie".
Projekt zakłada wprowadzenie niewielkiej zmiany w otoczeniu szkolnym, która będzie wynikiem warsztatów z uczniami
i nauczycielami.
Szkoła otrzyma od Stowarzyszenia grant w wysokości 2 tysięcy złotych na realizację jednej mikrozmiany w otoczeniu szkolnym.
Może powstanie szkolna szklarnia, plenerowa pracownia malarska albo obserwatorium gwiazd - przekonamy się wkrótce.
Zapraszamy do Galerii - obejrzyjcie zdjęcia z warsztatów projektowych.
W sobotę 25 stycznia odwiedziliśmy schronisko Fundacji pod Psim Aniołem. Przekazaliśmy smakołyki zebrane w pierwszym semestrze. Rodzice z dziećmi odbyli kilka spacerów z pieskami. Bardzo dziękuję rodzicom za zaangażowanie i poświęcony czas.
Dzieciaki - jesteście super Oczywiscie akcję będziemy kontynuować w drugim semestrze.
Opiekunką akcji jest p. Monika Górska.
W poniedziałek, 21 stycznia 2020r., uczniowie kl. 4a obejrzeli w kinie Luna cykl trzech filmów krótkometrażowych „Mój świat”, poświęconych tolerancji.
Młodzi ludzie mogli się dowiedzieć, że jedni kochają przyrodę, inni mają nietypowe hobby, jeszcze inni reprezentują nieznaną kulturę.
Jednym słowem – ludzie są różni.
Dlaczego warto pielęgnować swoje pasje?
Dlaczego pewność siebie jest ważna?
Czy nasze zainteresowania mogą być inspiracją dla innych?
Chłopcy i dziewczęta z kl. 4a mogli poznać świat odważnych dzieciaków.
To był dobrze spożytkowany czas, wykorzystany na naukę, zabawę i integrację!
W połowie stycznia w klasie 4a odbyły się zajęcia warsztatowe z cyklu „Spójrz inaczej”.
Na zajęciach z wychowawcą uczniowie poznawali historię rówieśnika, dotyczącą „wewnętrznego Ja” i „zewnętrznego Ja”.
Celem lekcji było zwrócenie uwagi wychowanków na to, że różne sytuacje wpływają na to, jak się czują i co o sobie myślą.
„Wewnętrzne Ja” symbolizowało na zajęciach poczucie własnej wartości, przeżycia, myśli, nastroje, na które wpływa on sam,
ale również zachowania i wypowiedzi innych ludzi.
Dziękujemy Państwu za przybycie na Dzień Otwarty SP46!
Dziękujemy także dzieciom i wychowawcom oddziałów przedszkolnych za uświetnienie tego popołudnia swoim pięknym występem.
Projekt może być przygotowany przez uczniów indywidualnie lub zespołowo.
Ma dotyczyć konkretnego miejsca, obiektu lub znaku pamięci narodowej na terenie Polski lub miejsc autentycznych wydarzeń historycznych w Polsce, nieupamiętnionych dotychczas w trwały, materialny sposób.
Może też przedstawiać losy ludzi związanych z miejscem pamięci, ale związek ten musi być wyraźnie wskazany.Miejsca, znaki i obiekty muszą dotyczyć wojen i konfliktów zbrojnych w XX wieku.
Praca może być w formie:
- pracy pisemnej (do 25 stron)
- zbioru zdjęć z opisem i komentarzem autora
- audycji radiowej
- filmu dokumentalnego
- strony internetowej
- prezentacji multimedialnej
- może też łączyć kilka różnych form
Pracę należy złożyć do 25 marca.
W zakładce Dokumenty szkolne znajduje się
opis inicjatywy
„Szkoły: Partnerzy przyszłości“ (PASCH)