W poniedziałek 28.11 uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach tematycznych zorganizowanych przez Muzeum POLIN. Dzieci miały okazję podziwiać fragmenty wystawy czasowej, jak i stałej. Zwiedzanie łączyło się z tematyką omawianą podczas warsztatów: „Od kuchni. Żydowska kuchnia kulinarna”, „Gry i zabawy dzieci żydowskich”, „Dzieci i ryby głosu nie mają? O prawach dzieci i Januszu Korczaku”.
Projekt "Muzeum w pudełku. Miasteczko Malki"
23.11. klasa 4b uczestniczyła w warsztatach w ramach projektu ,,Muzeum w pudełku. Miasteczko Malki" organizowanego przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Zajęcia zostały przygotowane przez nauczycieli: panie Wiolettę Witkowską i Marlenę Ołdakowską oraz pana Adama Kamińskiego, którzy wcieli się w postacie ze świata sprzed 100 lat. Uczniowie wzięli udział w inscenizacji połączonej z grą narracyjną, w której poznali żydowskie tradycje, święta, kuchnię i realia życia codziennego. Dodatkową atrakcją była możliwość wysłuchania melodii żydowskich granych na akordeonie i klarnecie.
Podziękowania
DISNEYSHOW
W naszej świetlicy odbyła się wielka muzyczna impreza, po raz pierwszy DISNEY SHOW. Zaprosiliśmy świetliki w magiczny świat Walta Disney'a. Jego animacje podbijają serca dzieci na całym świecie, a nas porwała wyjątkowa muzyka z jego filmów. Każda grupa zaprezentowała piosenkę tytułową z wybranego filmu.
Było pięknie☺ Magicznie i muzycznie☺☺☺Wszystkie grupy świetlicowe stanęły na wysokości zadania.
Dziękujemy za zaangażowanie i zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.
Otwarcie Błękitnej Sali
Dnia 21 listopada 2022 r. o godzinie 11:00 odbyło się uroczyste otwarcie Błękitnej Sali,
w którym dzięki transmisji na żywo mieli możliwość uczestniczyć wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły.
Po oficjalnej części otwarcia odbył się konkurs wiedzy o różnicach neurorozwojowych dzieci,
oraz wypływie hałasu na dobrostan psychiczny uczniów szkół podstawowych.
Uczniowie klas 4/8 mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie poprzez udzielanie odpowiedzi na swoich telefonach,
gdzie pytania zostały wyświetlone na rzutniku w każdej z klas.
Natomiast dla uczniów klas 1/3 rozstrzygnięto konkurs na najpiękniejszy plakat promujący dwa hasła;
„Moje uszy chcą usłyszeć ciszę” oraz „Wszyscy jesteśmy inni, ale każdy jest wyjątkowy”
Zwycięzcy oby dwóch konkursów mieli możliwość jako pierwsi zobaczyć Błękitną Salę,
gdzie wręczono im atrakcyjne nagrody ufundowane przez Bank Pekao SA.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wydarzenia w zakładce galerii !
Fotorelacja z realizacji projektu Błękitnej Sali
„BŁĘKITNA SALA”
Wolontariusze Banku Pekao S.A. razem z nauczycielami; Panią Moniką Górską oraz Panią Iwoną Perek przygotowali projekt stworzenia w szkole sali wyciszenia pt. „ Błękitna Sala”. Projekt udało się zrealizować przy współpracy z Radą Rodziców oraz wsparciu chętnych nauczycieli.
Pomieszczenie zostało odpowiednio zaprojektowane i wykończone w taki sposób, aby wszyscy, a w szczególności uczniowie ze specjalnymi potrzebami mogli z niej skorzystać w czasie sytuacji dla nich trudnych, podczas rozmów wspierających specjalistów PPP oraz zajęć relaksacyjnych i dydaktycznych
prowadzonych na terenie szkoły.
Sytuacje pandemiczne z ostatnich lat spowodowały, że dzieci lękowych i potrzebujących wsparcia jest coraz więcej. Błękitna Sala to azyl dla każdego z uczniów, który potrzebuje jakiegokolwiek wsparcia. Błękitna Sala to także cichy zakątek podczas przerw dla dzieci wysokowrażliwych, uczniów w spectrum autyzmu, lękowych, depresyjnych czy po prostu dla każdego kto choć na chwilę chce poczuć
się lepiej podczas głośnego dnia w szkole.
Błękitna Sala to wspaniała alternatywa w sytuacji trudnej rozmowy z uczniem, chyba każdy z nas się zgodzi, że milej nam będzie porozmawiać o swoich problemach, obawach i trudnościach w osobnym, wyciszonym pomieszczeniu, a niżeli klasa czy gabinet, który często pęka w szwach od natłoku spraw.
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA FOTORELACJI Z REALIZACJI PROJEKTU !
https://youtu.be/2LynMqpCh-Q
Program Laboratoria Przyszłości
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Centrum GovTech wspierająca transformację cyfrowo-technologiczną polskiego szkolnictwa. Zakłada ona wsparcie finansowe dla szkół w celu zakupu narzędzi i pomocy dydaktycznych na miarę XXI wieku.
Rządowy program Laboratoria Przyszłości ma na celu rozwijać u uczniów kluczowe kompetencje przyszłości wykorzystując do tego technologię. Zgodnie z założeniem uczniowie zdobędą umiejętności kreatywne oraz te z zakresu obsługi narzędzi, które mogą przydać im się na przyszłym rynku pracy. Program jest krokiem w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności przez uczniów.
Nasza Szkoła już jest w Programie!
Zadania związane z programem realizujemy w zasadzie od sierpnia 2022, ale w tym roku szkolnym wystartowaliśmy niemal pełną mocą. Nauczyciele starają się uczestniczyć w oferowanych szkoleniach, uruchamiamy i wdrażamy sprzęt, który nabyliśmy za uruchomione środki. Aktualne akcje i wdrożenia, które realizujemy na zajęciach z informatyki na Podbipięty, to:
Lekcje i zajęcia z zestawami robotów LEGO; realizuje Pani Agnieszka w klasach czwartych!
Lekcje związane z projektowaniem i drukiem 3D, praca w programie TinKerCad. Lekcje z programowaniem robotów SkriBot; realizuje Pan Marek w klasach 5-8.
Przechodzimy stopniowo do następnych zagadnień; na przykład planszowe gry edukacyjne połączone z nauką programowania, wdrożenie fotografii i technik wideo.
OTO NASZ 1-Y ROBOT po złożeniu!
Sterowanie i programowanie odbywa się z tabletu…
Czas zadumy i refleksji - wizyta na cmentarzu
W listopadzie Wolontariusze z klas III odwiedzili pobliski cmentarz. Jak co roku porządkowali groby znajdujące się w kwaterze wojennej. Zapalili znicze na pomniku poświęconym obrońcom Warszawy i ofiarom II wojny światowej. W chwili ciszy i modlitwy uczcili ich pamięć.
,,Orzeł czy reszka, gdzie zwierzak mieszka?"
W październiku klasa 4c uczestniczyła w warsztatach ,,Orzeł czy reszka, gdzie zwierzak mieszka?" w Centrum Pieniądza NBP. Zajęcia były poświęcone monetom - ich historii, budowie, rodzajom. Rozwiązując zagadki, dzieci podążały tropem zwierząt widniejących na monetach z całego świata. Dowiedziały się, dlaczego niektóre państwa umieszczają na swoich monetach wizerunki zwierząt, i jednocześnie poznają proces projektowania i produkcji monet.
,,W świecie metra"
17.11.2022 r. klasa 1c uczestniczyła w zajęciach edukacyjnych ,,W świecie metra" zorganizowanych przez Metro Warszawskie. Podczas zajęć uczniowie udali się na spacer po tych zakątkach II linii metra, do których na co dzień nie mają dostępu pasażerowie. Uczniowie poznali historię metra, dowiedzieli się jak powstają tunele, na czym polega praca dyżurnego stacji. Dzieci utrwaliły wiedzę jak bezpiecznie podróżować metrem oraz miały okazję usiąść w fotelu maszynisty. Na koniec wszyscy uczniowie otrzymali ciekawe niespodzianki.